El club naix en març de 1931

Ràtio: 0 / 5

Estrelles inactivesEstrelles inactivesEstrelles inactivesEstrelles inactivesEstrelles inactives

Naixement

A Ontinyent, encara que no hi ha un equip representatiu, queda l'estadi i una afició que continua vibrant amb el futbol local on existeix una forta rivalitat entre l'Ideal i el C.D., que compten amb els seus propis seguidors i que viuen intensament els seus particulars derbis. Amb tot, existeix la nostàlgia per tindre un equip que represente a tot un poble. I eixe anhel l'arreplega en 1931 el que en aquell moment és secretari de l'Ajuntament, Àngel Pérez, un home que aconsegueix fusionar els dos grans equips locals, l'Ideal i el CD, en només un, l'Onteniente Football Club que veu la llum al mes de març. El dia 30, concretament, era inscrit oficialment en el Registre d'Associacions del Govern Civil de València. Prèviament, el 19 de gener, havien sigut redactats els estatuts i el 13 de març ratificats pel governador civil de la província.

D'esta forma naix l'actual club, perquè a partir d'eixe moment comença a escriure's la història d'un equip federat, que apareixerà i desapareixerà en diferents ocasions per motius econòmics o per la Guerra Civil però que manté una unitat històrica amb l'actual entitat. Un sol equip per a una única afició. Un conjunt, que segons deien els seus estatuts d'aquell primer any de la República jugarà a partir d'aquell moment "con pantalón corto negro y maillot blanco, llevando en el lado izquierdo del pecho, el escudo de la sociedad", i que tenia el lloc de reunió als locals de la Societat de Festers.

Aquell Onteniente F.C. aconsegueix importants èxits esportius. En només dos temporades arriba a la 1ª Categoría de la Región i pot així enfrontar-se a equips tan potents com el Valencia, el Castellón i el Levante. Fins i tot disputa partits amistosos contra el Madrid F.C. (l'actual Real) en un segon dia de Nadal, el 26 de desembre de 1932 o el Valladolid Deportivo un dilluns 24 d'abril de 1933. Aquells partits van ser memorables i tenien molt poc d'entrenament i molt de batalles a vida o mort, perquè es jugava, per damunt de tot, el prestigi esportiu.