Inici El Club Història del Club Una llarga etapa de transició

Una llarga etapa de transició

Història 2

La década dels 70 i dels 80 marca una lenta transició després dels gloriosos episodis anteriors. Es crea la Segona B en la qual milita l'equip uns anys fins que definitivament es retorna a la Tercera amb tots els rivals que sempre han estat més lligats a la història de les primeres dècades i revivint sobretot els derbys contra l'Alcoyano. Des de principis de la dècada dels 90 es poden jugar partits per la nit gràcies a la nova il.luminació que s'inaugura, com en totes les grans ocasions, amb la presència del Valencia C.F.

A la temporada 1993-94 es torna a jugar una lligueta d'ascens, esta volta per arribar a la Segona B. Torna el joc vistós i alegre de la mà de l'entrenador Juan Moreno i d'un grapat de bons jugadors com Aliño, Bataller, Víctor Hernani o Fede Marín, entre altres. Torna la gent a omplir el Clariano i després de quedar segons a la fase regular, s'arriba al moment decisiu de la promoció. L'últim partit de la lligueta es juga al camp de El Rubia d'Àguilas i contra tot pronòstic l'Ontinyent guanya els amfitrions amb un gol de Juanma i aconsegueix la seua meta, el retorn a la categoria de bronze.

L'any 1995, amb la presidència de Rafael Muñoz, els socis, democràticament, decideixen que el nom del club ha d'estar d'acord al de la ciutat i per això es normalitza la seua denominació que a partir d'aquell moment serà la d'Ontinyent C.F. sense que això signifique cap alteració amb la unitat de la història de l'entitat encetada des de 1931.

Tres anys més tard, a la temporada 1996-97, es repetirà un episodi d'ascens. Després de quedar segons a la lliga de Tercera, per darrere de l'Alcoyano es torna a jugar una promoció i l'equip comandat per José Carlos Granero com a entrenador i de la mà de jugadors com Emili Fenoll puja de nou a Segona B després de guanyar a les Illes Balears al Constància d'Inca.